Miegs ir neatņemama dzīves sastāvdaļa jebkurai, dzīvai būtnei. Miegs, tāpat kā pārtika un ūdens, ir nepieciešams, lai mēs vispār spētu dzīvot. Ja mēs varam kādu brīdi neēst, varam dienu iztikt bez ūdens, arī bez miega mēs varam iztikt, bet arī tikai nedaudz.

Katram cilvēkam ir nedaudz atšķirīgi ieradumi un organisma vajadzības. Dažiem pietiek ar 5 stundām miega, lai būtu izgulējušies, citiem vajag vismaz 8 stundas tādam pašam rezultātam. Vidēji, veselīgam miegam vajadzētu ilgs 7 – 8 stundas. Tad mēs varam izgulēties un pamisties modri un enerģijas pilni.

Mūsdienās gan ir diezgan ierasta tradīcija miegu neņemt īpaši nopietni. Cilvēki strādā pa dienu, pārnāk mājās un dara mājas darbus vai atpūšas, aiziet gulēt vēlu un ceļas agri, pie šāda cikla var pierast, bet tas nav tas labākais. Daudzi arī saskaras ar jau hroniskiem miega traucējumiem. Šie miega traucējumi var rasties dažādu apsvērumu dēļ gan fizisku saslimšanu rezultātā gan psiholoģisku problēmu, piemēram, depresijas gadījumā. Cilvēki kuri sirgst ar hronisku bezmiegu ļoti bieži ir noguruši, viegli aizkaitināmi, samazinās šo cilvēku prāta spējas. Tas viss notiek, jo organisms un prāts negūst pietiekamu atpūtu, visu laiku ir saspringums un satraukums kas saasina sajūtas.

Hroniska bezmiega gadījumos ir jāmeklē speciālistu palīdzība. Dodoties pie ārsta vai psihologa ir iespējams ārstēt šī stāvokļa cēloni nevis sekas, kas šajā gadījumā ir bezmiegs. Iedzert miega zāles var likties kā labākais un vieglākais ceļš, bet tas nerisina pašu problēmas sakni. Ja jums ir depresija kas izraisa bezmiegu, miegs vien nepalīdzēs problēmu atrisināt, joprojām paliks depresija pat ja aizmigsiet. Tā pat ir ar citām problēmām, seku novēršana ir tikai pagaidu risinājums, ir jārisina pati problēma un tad arī sekas tiks novērstas, turklāt tas tiks darīt uz ilgāku laiku.

Bieži vien cilvēki uzskata ka bezmiegs ir kas tāds, kas gadās katram. Tā arī ir, katram no mums ir naktis kad nevaram aizmigs, domājam par savām problēmām, kaut kas sāp vai citādi nedod mieru, bet ja šī situācija ir ļoti bieža, tad ir jāmeklē risinājumi, jo tas nav kas ikdienišķs. Daudzi uzskata ka iedzerot mazliet alkohola pirms miega var labāk iemigt un tā arī ir, bet alkohols samazina miega kvalitāti, kas nozīmē ka izgulēties ir daudz grūtāk. Arī palielinās iespēja ka naktī būs jāceļas un jāiet uz labierīcībām. Tāpēc, alkohols nav palīgs šajos jautājumos.

Hroniska bezmiega ārstēšanai, kā jau minēts, ir jādodas pie speciālista pēc palīdzības, bet ir arī lietas ko varam darīt paši. Viens no bezmiega cēloņiem ir stress, to mēs varam censties mazināt. Varam rast iespējas atrisināt savas problēmas un šādi novērst stresu, labāk gulēt, arī dažādi augu uzlējumi un tējas var palīdzēt. Ir zināmi daudzi augi kuri iedarbojas nomierinoši un, ja jūsu dzīve ir pildīta ar stresiem kas arī rada šo bezmiegu, zāļu tējiņa var būt īstais glābējs. Protams, ar tēju vien nepietiek, ir jārisina pašas problēmas, aizmirst tās neizdosies un arī nevajag, tikai atrisinot tās, mainot savu skatījumu uz dzīvi no negatīvā uz pozitīvu, varam patiešām ko mainīt.

Tomēr, atcerieties, bezmiegs var būt ļoti bīstams tāpēc, doties pie ārsta nevajag baidīties. Ārsts var jums palīdzēt daudzās ziņās, iespējams, viss ko jums vajag ir atrast kādu nodarbi kas liek relaksēties, pat masāža var palīdzēt. Jautājiet pēc palīdzības nevis turpiniet sevi mocīt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *